معرفی بهترین نرم افزار فروش اقساطی کالا!

  فروش اقساطی کالا

فروش اقساطی گونه ای از فروش است که در آن فروشنده با هدف ایجاد تسهیلات برای مشتریانی که قصد خرید کالای وی را دارند، بخشی از بهای کالا و یا دارایی واگذار شده را به صورت نقد و به تحت عنوان پیش قسط از او اخذ نموده و بهای باقیمانده را در چندین قسط مساوی و گاه نامساوی در زمان های تعیین شده و متوالی از وی باز می ستاند. موضوعی که از دیدگاه حسابداری دارای اهمیتی ویژه می باشد، اصل مطابقت درآمد و هزینه می باشد. در زمینه فروش اقساطی محصولات و خدمات، نرم افزار فروش اقساطی کالا از جمله کمک کننده ترین ابزارهایی است که در بازار موجود می باشد.

 

حسابداری فروش اقساطی کالا

اصول حسابداری پذیرفته شده بر این موضوع تاکید ویژه دارد که استفاده از حسابداری فروش اقساطی کالا زمانی مفید و مثمر ثمر واقع می شود که اطمینان حتمی و عاقلانه ای در مورد وصول درآمد فروش وجود داشته باشد. به کارگیری نرم افزار فروش اقساطی کالا یکی از عواملی است که می تواند موجب موفقیت در این زمینه گردد. دو موردی که در ادامه مطلب به معرفی آن ها می پردازیم، از مهم ترین موارد ایجاد عدم اطمینان نسبت به این موضوع پر اهمیت می باشند:

  • زمان وصول بلند مدت
  • عدم وجود مبنا به منظور برآورد مبلغ قابل وصول
  • روش های حسابداری فروش اقساطی کالا
  • روش اقساطی

در روش حسابداری اقساطی، با دریافت هر قسط از خریدار، سود کسب شده از آن قسط شناسایی می شود. وجود دریافتی به ازای هر قسط به دو بخش زیر تقسیم بندی می گردد:

  • بخشی تحت عنوان بازیافت هزینه یا بهای تمام شده
  • بخش باقیمانده به عنوان سود ناخالص کسب شده
  • روش بازیافت بهای تمام شده

روش بازیافت بهای تمام شده اغلب زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که اطمینان کامل و معقولانه ای نسبت به اخذ اقساط از خریدار موجود نیست. عدم شناسایی سود در زمان فروش محصول به خریدار و به تعویق انداختن آن آن تا هنگام بازیافت بهای تمام شده دارایی و یا محصول از روش دریافت اقساط از ویژگی های روش بازیافت بهای تمام شده می باشد.

به محض دریافت بهای تمام شده محصول فروخته شده به مشتری، تمام وجهی که از آنزمان به بعد و از طریق دریافت قسط های باقیمانده اخذ می شود، به طور کامل به عنوان سود حاصل از فروش محاسبه می شود.

  • روش تعهدی

استفاده از این روش زمانی کاربرد دارد که فروشنده اطمینان کاملی در ارتباط با اخذ قسط ها از خریدار داشته و هیچ گونه تعهد الزام آوری نسبت به وی نداشته باشد.

بر طبق روش تعهدی سود ناخالص به دست آمده در هنگام فروش محصول یا دارایی شناسایی شده و در حساب ها ثبت و درج می گردد.

  • نرم افزار فروش اقساطی کالا ارقام سیستم، جامع ترین نرم افزار فروش اقساطی کالا موجود در بازار

نرم افزار فروش اقساطی کالا ارائه شده توسط شرکت معروف ارقام سیستم، جامع ترین و کامل ترین ترین نرم افزار فروش اقساطی کالا عرضه شده به بازار است که با دارا بودن ویژگی هایی منحصر به فرد موفق به کسب سهم زیادی از بازار رقابت و اختصاص آن به خود شده است. این نرم افزار توانسته است به طور چشمگیری از سایر رقبا پیشی بگیرد. به کارگیری نرم افزار فروش اقساطی کالا تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت فروش خواهد داشت.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *