آشنایی با کاربردی ترین نرم افزار فروش اقساطی!

آشنایی با کاربردی ترین نرم افزار فروش اقساطی! فروش ا

نوعی از فروش است که در آن فروشنده با هدف ایجاد تسهیلات برای خریدار کالای خود، قسمتی از بهای کالا و یا دارایی واگذار شده را نقدا و به صورت پیش قسط از وی دریافت نموده و مابقی بهای آن را در قسط های مساوی و گاه نامساوی در زمان های تعیین شده و مختلف باز می ستاند. آنچه که از دیدگاه حسابداری اهمیت دارد،

اصل تطابق درآمد و هزینه است. در زمینه فروش اقساطی محصولات، نرم افزار فروش اقساطی یکی از کمک کننده ترین ابزارهای موجود در بازار می باشد. حسابداری فروش اقساطی اصول حسابداری پذیرفته شده تاکید دارد که به کار گیری حسابداری فروش اقساطی هنگامی مفید و مجاز است که اطمینان معقولی در رابطه با وصول درآمد فروش موجود باشد.

به کارگیری نرم افزار فروش اقساطی می تواند موفقیت در این زمینه را به دنبال داشته باشد. مواردی که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم، از جمله موارد ایجاد عدم اطمینان نسبت به این موضوع مهم می باشد:
زمان وصول بلند مدت

عدم وجود مبنا به منظور برآورد مبلغ قابل وصول

روش های حسابداری فروش اقساطی روش اقساطی

 

در روش حسابداری اقساطی، با دریافت هر قسط، سود آن قسط شناسایی می گردد. وجود دریافتی به ازای هر قسط به دو قسم تقسیم بندی می شود:

  • قسمی به عنوان بازیافت هزینه یا بهای تمام شده
  • قسم باقیمانده تحت عنوان سود ناخالص حاصل شده
  • روش بازیافت بهای تمام شده

روش بازیافت تمام شده را غالبا زمانی مورد استفاده قرار می دهند که اطمینان کاملی نسبت به دریافت اقساط موجود نیست. عدم شناسایی سود در زمان فروش و تعویق آن تا زمان بازیافت بهای تمام شده دارایی و یا محصول از روش دریافت قسط ها از ویزگی های این روش می باشد.

به محض دریافت بهای تمام شده محصول مورد نظر از مشتری، تمام وجهی که از آن پس و از طریق دریافت اقساط باقیمانده دریافت می شود، کامل به عنوان سود حاصل از فروش محاسبه می گردد.

  • روش تعهدی

استفاده از روش تعهدی زمانی کاربرد دارد که فروشنده اطمینان عاقلانه ای در رابطه با اخذ قسط ها داشته و هیچ گونه تعهد الزام آوری نسبت به خریدار محصول مورد نظر نداشته باشد.

بر اساس روش تعهدی سود ناخالص به دست آمده در حین فروش محصول یا دارایی شناسایی شده و در حساب ها درج می گردد.

نرم افزار فروش اقساطی ارائه شده توسط شرکت بزرگ ارقام سیستم، جامع ترین، کامل ترین و کاربردی ترین نرم افزار فروش اقساطی موجود در بازار است که با دارا بودن ویژگی هایی بی نظیر و منحصر به فرد موفق شده است که سهم زیادی از بازار رقابت را به خود اختصاص داده و از به طور چشمگیری از سایر رقبا پیشی بگیرد. استفاده از نرم افزار فروش اقساطی تاثیر به سزایی در پیشرفت فروش خواهد داشت.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *