حسابداری اقساط در سه دقیقه

حسابداری اقساط کار ساده ای به نظر نمی رسد. فرد حسابدار باید بتواند با تمرکز کامل شرایط اقساط هر مشتری را بررسی کند در این راستا میزان سود، نرخ تسهیلات، میزان جریمه و همینطور پارامترهای دیگری مطرح است. نرم افزار حسابداری اقساط کمک می کند تا همه محاسبات با کمترین خطا و بیشترین دقت صورت بگیرد.

نرم افزار حسابداری اقساط کالا در یک نگاه

برای حسابداری اقساط کالا نیاز است که در ابتدا تحلیل و تجزیه بر روی کالا و همینطور قیمت آن به دقت انجام شود. از سوی دیگر نیاز به جمع آوری یک سری اطلاعات مفید خواهد بود، تا تجزیه و تحلیل با کمترین میزان خطا روبرو باشد. صدور فاکتورهای مهم توسط نرم افزار حسابداری اقساط کمک می کند تا تیم مدیریت بتوانند تصمیم‌گیری بهتری در مورد آینده شغلی خود داشته باشند. بنابراین بخشی از نرم افزار که مخصوص حسابداری اقساط است، می‌بایست با کمترین میزان خطا همراه باشد. این موضوع اهمیت زیادی داشته است و قطعاً نیاز به بررسی های پی در پی دارد.

در حسابداری اقساط تمرکز زیادی بر روی خرید و فروش‌ها صورت می‌گیرد همینطور خریدهای عمده از خریدهای جزئی جدا می شود و مشتریان خوش حساب و بدحساب شناسایی می‌شوند. این نرم افزار کمک می کند تا سیستم پاداش برای مشتریان خوش حساب در نظر گرفته شود و در نهایت با توجه به ثبت فاکتورهای موجود شرایطی فراهم می شود تا افراد بتوانند از این نرم افزار استفاده کنند.

خدمات نرم افزار حسابداری اقساط

طراحی نرم افزار حسابداری اقساط به صورتی است که هر بخش از حسابداری را به صورت کاملاً دقیق دنبال می کند. مثلاً یکی از مهمترین خدمات این نرم افزار این است که باید نوع اقساط مشخص شود. دقت کنید که حسابداری اقلامی که به صورت اقساطی به فروش می رسند، متفاوت از اقلامی است که به شکل نقدی به فروش می رسد. بنابراین در نرم افزار حسابداری اقساط ثبت کالاهایی که در وضعیت اقساطی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد باید به شکل جداگانه و در فرم مخصوص آن صورت بگیرد. این موضوع یکی از مهم ترین بخش های نرم افزار محسوب می شود.

بررسی و ثبت و همینطور ارزیابی رسیدهای پرداختی از دیگر مواردی است که در نرم افزار حسابداری اقساط باید به آن دقت شود.

در واقع اقساطی که از سوی مشتریان پرداخت می‌شود، باید سریعاً از حساب آنها کاسته شده و تعداد اقساط به روز رسانی شود همینطور نیاز است که مبلغ نهایی نیز مد نظر قرار بگیرد.

قسمت دیگر در نرم‌افزار حسابداری اقساط وجود دارد که مربوط به سود ناخالص است در این بخش نیاز است که سودی که از طریق فروش اقساطی کالا در نظر گرفته شده در بخش سود ناخالص وارد شود و نیاز است که پروتکل به کار برده شده در نرم افزار حسابداری اقساط بتواند چنین جریانی را به صورت کاملاً دقیق پوشش دهد.

یکی از مهمترین مواردی که در نرم افزار حسابداری اقساط باید مد نظر قرار بگیرد محاسبه میزان سود ناخالص است. این در حالی است که در حسابداری های سنتی معمولاً خطای زیادی در محاسبه میزان سود ناخالص وجود دارد اما با وجود الگوریتم‌های قدرتمندی که در نرم افزار حسابداری وجود دارد شرایطی فراهم می شود تا میزان سود ناخالص به صورت سالیانه ارزیابی شود و این موضوع تعامل بهتری بین فروشنده و مشتری آن برقرار می کند.

نیاز است که نرخ سود ناخالص سال‌های گذشته نیز برآورد شود و مقایسه عددی و تحلیلی نیز صورت بگیرد. بنابراین نیاز به گزارشات نموداری بخش مهمی از خدمات نرم افزار حسابداری اقساط محسوب می شود این طور که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد. میزان سود ناخالص و محاسبه آن بر اساس فرمولاسیون مشخصی صورت می‌گیرد و اگر خطایی در فرمول ایجاد شود، در نهایت کل سیستم زیر سوال می رود بنابراین الگوریتم‌های به کار برده در این نرم افزار از بیشترین دقت برخوردار هستند.

امکانات اختصاصی در نرم افزار حسابداری اقساط

در این نرم افزار امکان صدور فاکتور فروش با بالاترین سرعت مدنظر قرار می‌گیرد به این ترتیب نرم‌افزار می‌تواند فاکتورهای فروش مشتریان مختلف را در کسری از ثانیه و به صورت همزمان در نظر بگیرد که بخش مهمی از امکانات سیستم محسوب می شود.

این دستگاه به سیستم بارکد خوان مجهز است بنابراین شرایط فروش اقلام با توجه به اتصال بارکدخوان به بهترین نحو صورت می‌گیرد و تأخیر در فروش و ارائه خدمات وجود ندارد. چنین سیستمی سبب می شود تا پروژه حسابداری نیز با سرعت بالایی دنبال شود.

شرایطی فراهم شده تا کاربران و همینطور صاحب کسب و کار بتوانند بسیار سریع جستجوی مورد نظر را داشته باشند. در واقع شناسه های بکار برده شده در بخش حسابداری نرم افزار به صورتی است که شرایط دسترسی به بسیاری از گزارشات تحلیلی را به سادگی فراهم می سازد. این گزینه کمک می‌کند تا تعامل بین فروشنده و مشتریان بیشتر شود.

در این نرم افزار امکان معرفی کالا در شرایط مختلف وجود دارد. به این ترتیب برای کالاها کد در نظر گرفته شده و کالای مورد نظر جستجو می شود. میزان موجودی کالا و همینطور قیمت به روز شده به مشتری اعلام می شود و گزارش نهایی نیز به فروشنده اطلاع داده می‌شود.

در این نرم‌افزار امکان ثبت خدمات و همینطور هزینه‌های جانبی وجود دارد به این ترتیب فروشنده می تواند با بررسی هزینه های جانبی و اضافی مدیریت بهتری روی هزینه ها داشته باشد و شرایطی فراهم سازد تا هزینه های مختلف از بین بروند.

دستگاه به صورتی طراحی شده که امکان معرفی چندین صندوق برای آن وجود دارد نکته ای که باید بررسی کنید این است که نرم افزار در شرایط عادی می تواند با یک صندوق اصلی کار کند اما زمانی که تعداد مشتریان زیاد باشد شرایطی فراهم می شود تا تعداد بیشتری از صندوق‌ها تعریف شود.

امکان تسویه سریع فاکتورها به صورت نقد و کارت به کارت وجود دارد. خوشبختانه سیستم ثبت فاکتور در نرم افزار حسابداری اقساط به صورتی است که کاربران می‌توانند به صورت آنی شرایط پرداخت فاکتور مورد نظر را داشته باشند و همینطور از جزئیات فاکتور نیز اطلاعات کافی کسب کنند. این رویکرد سبب می‌شود تا مشتریانی که به صورت عمده خرید می کنند، بتوانند مدیریت بهتری روی فاکتورهای خود داشته باشند.

در این نرم‌افزار امکان انبارگردانی با اعمال تخفیف برای مشتریان خوش حساب در نظر گرفته شده است.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *